co na apetyt ??

Czynniki wpływające na poprawę apetytu

Wiele osób gdy zaczyna myśleć na poważnie o kształtowaniu swojej sylwetki boryka się z brakiem apetytu. Osoby z natury szczupłe i jedzące nieregularnie po przejściu na dietę masową, łapią się za głowę ile to muszą spożywać kalorii.

Co pobudza apetyt??

– Ciężki trening siłowy!! Jeżeli nauczymy się trenować z odpowiednią intensywnością nasz organizm sam zacznie się domagać makroskładników.
Trening aerobowy. Na siłowniach w naszym kraju panuje archaiczny stereotyp że na „masie” powinno się zrezygnować z treningu aerobowego. Nic bardziej mylnego. Odpowiednio dobrany trening aerobowy napędza metabolizm i czujemy się bardziej głodni.
– Duzo wody mineralnej miedzy posilkami przyspiesza trawienie. Nie nadużywał bym jednak wody przed posiłkami gdyż jej nadmiar może powodować uczucie sytości.
– Odpowiednie napowietrzenie. Warto przebywać dużo na świeżym powietrzu i wietrzyć mieszkanie. Proces trawienia wymaga tlenu…
JAK NAJMNIEJ MONOTONNY JADŁOSPIS. Ten podpunkt jest niezwykle istotny. Szybko nam się znudzi zabawa w dietę jak będziemy jeść cały czas kurczaka z ryżem i brokułami. Trzeba urozmaicać jadłospis. Dobrze jest rozłożyć posiłek na 2 dania np. na pierwsze zupa brokułowa z kurczakiem i ryżem a na drugie pieczone ziemniaki i stek. Warto też nauczyć się odpowiednio przyprawiać potrawy, ale nie należy z nimi przesadzać.  Ciekawe przepisy zajdziesz tutaj.
– Duża ilość warzyw i owoców. To też bardzo ważny punkt. Warzywa i owoce oprócz tego że zawierają błonnik który przyspiesza trawienie zawierają też PRZECIWUTLENIACZE. Przy wysokiej podaży białka i innych składników odżywczych przeciwutleniacze są niezbędne. Bez nich zakwasimy szybko organizm.
– Błonnik o którym już wspomniałem. Powinniśmy go dostarczać z pożywienia lub dodawać w postaci suplementu. Możesz go dostać tutaj
– Siemie lniane. Pomaga w trawieniu jeżeli z nim nie przesadzamy. 1-2 razy dziennie płaska łyżeczka zalana wrzątkiem powinna znacznie pomóc. Ja używam mielonego i jest ok.
– VERDIN FIX. Polecam gorąca ten produkt. Jak dla mnie niesamowicie pomaga w trawieniu i ta herbatka jest naprawdę smaczna
– Krople miętowe. Jak czujemy że mamy ciężko na żołądku fajnie rozgrzewają
– Odpowiednia podaż witamin. Osoba trenująca potrzebuje troszkę więcej makroskładników. Warto rozważyć stałą suplementacje jakąś multiwitaminą. Polecam animal pack. Ma dodatkowo w składzie substancje wspomagające trawienie.
– Enzymy trawienne. Chodzi mi o suplementy wspomagające trawienie. Najbardziej polecane są citorpepsin oraz super enzymes firmy now foods. Citropepsin przed posiłkiem poprawia smak jedzenia.

 


<< Poprzedni Artykuł | Następny Artykuł >>

Oceń artykuł

Polecane artykuły:

Zostaw komentarz

*

  • Facebook
  • Google+
  • Twitter