Czego nie powie ci twój trener?

Wiem, że niedawno był podobny wpis, ale musi to do was dotrzeć!!!

Coraz częściej spotykam osoby w wieku dwudziestu kilku lat, które mają na tyle poważne uszkodzenia barków, nadgarstków, kolan, lub kręgosłupa, że są zmuszone do zrezygnowania z uprawiania sportu.

Większość tych kontuzji wywołanych jest następującymi czynnikami:

  • nieprawidłową techniką wykonywania ćwiczeń
  • nieprawidłową rozgrzewką
  • wykonywaniem kulturystycznych ćwiczeń, które są same w sobie kontuzjogenne
  • brakiem trenera na początku przygody z siłownią
  • brakiem wpasowanych w plan treningowy ćwiczeń zapobiegających kontuzjom
Ten ostatni element jest szczególnie istotny.
Nieodpowiednia wiedza na temat przygotowania fizycznego, oraz treningu zapobiegającego kontuzjom jest przyczyną tego że sport w naszym kraju jest na niskim poziomie!!
Z niemal każdej dyscypliny sportu, na poziomie amatorskim odpadają dziesiątki sportowców z ogromnym potencjałem.
Spotykam coraz więcej kobiet, które narzekają na problemy z kolanami od samego biegania, czy robienia wykroków z małymi ciężarami.
W najbliższym czasie podzielę z wami kilkoma takimi metodami treningowymi.
Dzisiaj chciałem pokazać wam, fajny wykład na temat tego jak zbudowane są nasze barki, oraz jak powinien wyglądać tor ruchu przy różnych wyciskaniach, aby nie powodować żadnych konfliktów w naszym stawie.

Nawet jeśli nie rozumiesz angielskiego zobacz sobie ten filmik!!!!
Jeżeli nie masz na twojej siłowni takiej maszyny jak na filmiku powyżej, warto się zaopatrzyć w sztangę tego typu:

Można też robić wyciskanie sztangielkami:

Zalecam wszystkim wyciskanie na podłodze?? ( Floor press)
Przy klasycznym wyciskaniu ze sztangą lub sztangielkami z dużym obciążeniem nasze barki wyginają się zbytnio w tył, i każdy taki ruch powoduje w pewnym stopniu mikrouraz!!

Trójboiści i ciężarowcy robią wyciskanie do deski z tego samego powodu dla którego robi się wyciskanie na podłodze. Mamy wtedy mniejszy zakres ruchu i jest to dużo bardziej bezpieczne dla naszych barków.

 


<< Poprzedni Artykuł | Następny Artykuł >>

Oceń artykuł

Polecane artykuły:

Zostaw komentarz

*

  • Facebook
  • Google+
  • Twitter