Czy kulturystyczna technika wykonywania ćwiczeń jest na pewno dobra ??

Czy kulturystyczna technika wykonywania ćwiczeń na górne partie ciała zawsze idzie w parze ze zdrowiem naszych stawów?? Czy takie ćwiczenia jak: wyciskanie sztangi na ławce skośnej, arnoldki i

i inne ćwiczenie izolujące daną grupę mięśniową są dobre??
Odpowiedź brzmi NIE!!!!!!!!

Zbytnia izolacja i zbytnia chęć napięcia danego mięśnia ( szczególnie klatki i barków ), może prowadzić do mikro urazów w barkach i odbije się to na ich stanie w przyszłości.

Należy sobie zadać pytanie: czy ćwiczę po to aby być zdrowym i wysportowanym, czy zależy mi na efektach kosztem zdrowia???

 

ćwiczenia które zalecam:

1.wyciskanie z podłogi na klatkę

2. wyciskanie na ławce do deski

3. wyciskanie na barki do wysokości czoła

4. pomki

 

ćwiczenia których nie zalecam:

1. arnoldki

2. wyciskanie sztangi na ławce skośnej

3. podciąganie sztangi do brody

4. zbyt wysokie unoszenie ramion bokiem

5. ćwiczenia na tył barku zbyt wysokie

6. wyciskanie na barki zbyt niskie

 

Wiem że tradycyjna szkoła i większość „ekspertów” od kulturystyki i fitness się ze mną nie zgodzi, ale takie są realia!!!!!!!

Przy większości ćwiczeń na barki i klatkę piersiową z atlasu kulturystyki występuje zespół konfliktu podbarkowo-kruczego i inne tego typu zjewiska

 

Nie wierzysz?? Wejdź na jakiekolwiek forum kulturystyczne w dział na temat kontuzji i poczytaj jakie są najczęstsze kontuzje!!

Eksperci od przygotowania fizycznego dla atletów ( zapasy, judo, football amerykański, rugby), coraz częściej eliminują nawet wyciskanie sztangi na ławce płaskiej!!!!

Wyobraź teraz sobie że każdy taki głęboki ruch twoich barków ze sztangą, jak przy wyciskaniu to w pewnym stopniu mikro uraz twoich barków.

 

SUGERUJĘ CI ABYŚ JUŻ TERAZ ZOPTYMALIZOWAŁ SWÓJ TRENING I ZACZĄŁ MYŚLEĆ O PRZYSZŁOŚCI

 


<< Poprzedni Artykuł | Następny Artykuł >>

Oceń artykuł

Polecane artykuły:

Zostaw komentarz

*

  • Facebook
  • Google+
  • Twitter