Jak spędzać mniej czasu w kuchni

 

Na początku jak zaczynamy trzymać dietę przerażające robi się to że znaczną część naszego dnia spędzamy w kuchni. Ostatnio trenuję w domu i wymyśliłem ciekawy system który pozwala mi zaoszczędzić wiele czasu.

Sprawa jest prosta. Rób posiłki na zapas. Poświęć jeden dzień w tygodniu na przygotowanie posiłków. Możesz gotowe potrawy zamrozić a potem je rozmrażać i odgrzewać. Nie wszystkie dania jednak smakują dobrze kiedy tak zrobimy.

Jakie dania będą najlepsze??

  • sosy do spaghetti
  • gulasze
  • zupy
  • pieczenie

U mnie to wygląda tak:

Ponieważ trenuje w domu 2 razy w tygodniu, gotuję też potrawy 2 razy w tygodni. Moja kuchenka ma 4 palniki. W dwóch garnkach robię sosy do spaghetti ( jeden np z łososiem,drugi z wołowiną) , w jednym gulasz i w ostatnim zupę. W tym samym czasie w piekarniku robi się pieczeń ze schabu w naczyniu żaroodpornym, a obok naczynia pieką się wołowe „kotlety”.

 

Przygotowanie wszystkiego do gotowania i pieczenia zajmuje mi jakieś pół godziny. Zostawiam wszystko na małym ogniu i w tym czasie robię godzinny trening. Między seriami zaglądam czy nic się nie przypala, ewentualnie podlewam wodą, lub zmniejszam ogień.

Jak tylko skończę trening, pakuje sosy w plastikowe torby i mrożę. Później to wygląda tak że rano, w czasie kiedy robię śniadanie, wyjmuje to co mam ochotę jeść danego dnia i rozmrażam. Gotuje ryż, lub makaron i ciągu dnia tylko podgrzewam w mikrofali ( wg mnie nie jest to nic złego ). Dzięki temu moje hobby pochłania mi w ciągu dnia tyle samo czasu co przygotowanie kanapek z paprykarzem i zamówienie pizzy. 🙂

Ponieważ trenuje w domu to przygotowanie posiłków połączone z treningiem zajmuje mi tyle co dojazd i przyjazd z siłowni plus trening . 🙂

 


<< Poprzedni Artykuł | Następny Artykuł >>

Oceń artykuł

Polecane artykuły:

Komentarze
  1. W sumie to dobrze napisane, tak właśnie jest.

  2. I kiedy tak mocniej o tym pomyślę, to dochodzę do wniosku, że muszę przyznać rację.

Zostaw komentarz

*

  • Facebook
  • Google+
  • Twitter