15 sposobów na to jak poradzić sobie z głodem!

Witam!

Bardzo częstym problemem osób, które są na redukcji jest to, że napady głodu przeszkadzają im w utrzymaniu jadłospisu dla diety z ujemnym bilansem.

Jest to szczególnie częsty problem u osób, które dopiero zaczynają przygodę z dietą. Osoba która odżywiała się w sposób chaotyczny, i zwykle jadała do syta, ma rozregulowane pewne procesy.

Pocieszające jest to, że z czasem się wszystko normuje i jest coraz łatwiejsze.

Jak przebrnąć przez ten początkowy okres i odrobinę oszukać swój mózg?

Co zrobić jeśli zobaczymy że ktoś z rodziny, lub w telewizji je coś smakowitego i wierci nam się w żołądku?

Poniżej chciałem Ci przedstawić kilka sprawdzonych sposobów.

 

portrait of young woman choosing pizza or salad against a white

1. Jeśli poczujesz „ssanie” w żołądku (na przykład po zobaczeniu czegoś smacznego), wypij pół litra wody. Dla smaku można wcisnąć cytrynę, i dodać kilka kropli ekstraktu ze stevii. Chodzi generalnie o to że woda powoduje uczucie sytości.

2. Miej pod ręką marchew. Obrana marchew, pokrojona w paluszki jest świetnym, niskokalorycznym zapychaczem. Można ją chrupać jak paluszki i tym samym delikatnie oszukać swoje kubełki smakowe.

3. Jeśli nie najadasz się posiłkiem, spróbuj wydłużyć czas jedzenia. Pozwoli Ci to osiągnąć stan „najedzenia” przy mniejszym zużyciu pokarmu. Długo i dokładnie wszystko przeżuwaj. Zrób krótką przerwę między kolejnymi gryzami. Niech ten posiłek trwa jak najdłużej. Dla niektórych może się to wydać banał, ale bardzo wiele osób zbyt szybko pochłania jedzenie. Przy okazji wyrobisz sobie nawyk dokładnego gryzienia, który przełoży się na zdrowie żołądka.

4. Unikaj gazowanych napojów typu light. Nie mają wiele kalorii, ale nie wpływają korzystnie na sylwetkę i zdrowie z kilku powodów. Zastąp je np. mrożoną herbatą posłodzoną stevią.

5. Sprawa oczywista, ale warto o niej wspomnieć. Spożywaj posiłki z produktów o niskim indeksie glikemicznym i zawierające dużo błonnika (np. płatki owsiane, warzywa ). Jedząc tego typu rzeczy czujemy się najedzeni przez dłuższy okres czasu. Zadbaj o dużą ilość białka w diecie.

6. Jeśli po posiłku czujesz jeszcze głód, zaciśnij zęby i poczekaj jeszcze parę minut. Uczucie „najedzenia” przychodzi po pewnym czasie.

7. Pamiętaj o zdrowych tłuszczach. Zdrowe tłuszcze dodane do posiłku sprawiają, że pokarm trawi się znacznie dłużej. Ciekawym rozwiązaniem jeśli chodzi o źródło tłuszczu wydają się orzeszki piniowe. Zawierają one dodatkowo substancje, które sprzyjają szybszemu powstawania uczucia sytości.

8. Jeśli już koniecznie musisz coś „pochrupać” dobrym rozwiązaniem wydaje się popcorn bez tłuszczu prażony w mikrofalówce. Raz na jakiś czas, to lepsze niż sięganie po chipsy.

9. Miej pod ręką zawsze miętową gumę do żucia. Jak napadnie Cię ciśnienie na słodkie, guma będzie świetnym blokerem dla kubełków smakowych. Dodatkowo zapach mięty tłumi uczucie głodu

10. Dodawaj do śniadania maliny. Smakują niesamowicie i są świetnym źródłem błonnika.

11. Najgorszy do wytrzymania jest wieczorny głód, a konkretnie przed samym snem. Warto skropić pościel olejkiem o zapachy miętowym. Zapach mięty pomaga stłumić głód. ( nie na wszystkich to działa, ale wiele osób chwali sobie takie rozwiązanie, w tym ja )

12. Gdy dopadnie Cię wilczy głód umycie zębów pastą miętową, również pomaga trzymać apetyt w ryzach.

13. Jeśli masz wilczy głód, i masz ochotę na coś konkretnego (nie na jakieś słodycze), świetnie sprawdza się chrupanie rzodkiewki. 100g rzodkiewki to zaledwie 14 kalorii. U mnie świetnie się sprawdza kilka główek wieczorami.

14. Jedz na mniejszych talerzach. Jeśli twoje porcje posiłków podczas diety na redukcję są niewielkie, „oszukasz” w ten sposób wzrok, co pozwoli po pewnym czasie ograniczyć niedosyt.

15. Spróbuj yerba mate. Co prawda nie jest to dobra opcja w godzinach wieczornych z powodu mocnego pobudzenia. Nie mniej jednak to świetny bloker głodu, w dodatku zdrowszy niż kawa.


<< Poprzedni Artykuł | Następny Artykuł >>

Oceń artykuł

Polecane artykuły:

Termos obiadowy
Parmezan
Dieta nie powinna być monotonna
Komentarze
  1. Iza93 napisał/a:

    Yerba mate świetna sprawa!
    Niestety u mnie zapach mięty się nie sprawdza 🙁

  2. Bo tak naprawdę wszystko siedzi w naszej głowie i w naszych nawykach- to je musimy przede wszystkim zmienić żeby coś zmienić w sobie i w swoim wyglądzie…

  3. Świetne porady, warto zapamiętać 🙂

  4. A jak to jest z gazowaną wodą? Wszyscy mówią „unikaj gazowanych napojów”… Chodzi tylko o słodkie napoje, jak np. cola czy chodzi o ten gaz?

  5. Kilka przydatnych wskazówek, dzięki 🙂

Zostaw komentarz

*

  • Facebook
  • Google+
  • Twitter