Jumping fitness – co to jest i jakie daje efekty?

Jumping fitness

Jumping fitness ćwiczenia – na czym polegają?

Jumping Fitness to coraz bardziej popularny trening cardio, który wykonuje się na trampolinie. Jest to jednoosobowy model trampoliny specjalnie przystosowany do ćwiczeń. Posiada przymocowany uchwyt, lub opcjonalnie inne elementy do podtrzymywania w czasie treningu. Tego typu sprzęt dostępny jest już za kilkaset złotych. Ćwiczenia realizowane są w rytm muzyki, dzięki czemu mają równe tempo, a ponadto pozytywnie wpływa na samopoczucie w trakcie treningu. Można oczywiście wykonywać spokojnie ćwiczenia, polegające na kołysaniu, lub odwrotnie – bardzo intensywny trening. Jumping Fitness to bardzo wiele technik skoków. Jednocześnie jest to wszechstronna aktywność pobudzająca skurcze mięśni, zwłaszcza głębokich. Co ważne tego typu skakanie nie jest obciążające dla stawów. Jednocześnie Wynika to z faktu, że trampolina doskonale amortyzuje ruchy. Wiele osób zastanawia się jumping fitness efekty przed i po czy rzeczywiście są tak rewelacyjne. Przede jumping fitness trening to doskonała zabawa, a jednocześnie trening. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy przeprowadzić przynajmniej krótką rozgrzewkę, na przykład bieg w miejscu, pajacyki na trampolinie lub przysiady w podskoku. Następnie można przejść do faktycznego wykonywania ćwiczeń. Jest bardzo wiele kombinacji oraz ćwiczeń typu Jumping Fitness. Dlatego na początku warto korzystać z pomocy profesjonalnego trenera, który wskaże w jaki sposób wykonywać trening. Nieumiejętne podejście do ćwiczeń może być bardzo niekorzystne dla organizmu oraz doprowadzić do pojawienia się kontuzji. Można także skorzystać z trenerów, którzy zamierzają filmiki z ćwiczeniami w sieci. Jest to prosty sposób na to, aby zdobyli wiedzę na temat nowej dyscypliny sportu, a jednocześnie nie trzeba wówczas wychodzić z domu. Można zatem zaoszczędzić czas.

Warto przeczytać: Stretching – co to jest i co daje?

Jumping fitness efekty przed i po

Coraz bardziej powszechnym dyscypliną jest jumping fitness kalorie Jakie można palić zależą przede wszystkim od intensywności treningu. Z kolei jumping fitness cena uzależniona jest przede wszystkim oddany z siłowni czy też studia fitness.com mogą być bardzo zróżnicowane. Warto jednak wykonywać jumping fitness ćwiczenia, które pozwalają na osiągnięcie lepszego dotlenienie organizmu, zmniejszają obrzęki, przyspieszają metabolizm, zwiększają wydolność organizmu, poprawiają kondycję ruchową, wzmacniają pracę układu krążenia, a także mięśnie, stawy oraz kości. Dlatego Jumping Fitness może zmienić bardzo wiele w naszym organiźmie. Można stać się smuklejszy im uwidocznić mięśnie. Ciało jest dotlenione, co ma ogromny wpływ na półce oraz układ krążenia. Nawet po kilku zajęciach można poczuć pozytywną energię zastrzyk endorfiny. Oczywiście po zakończonym treningu Jumping Fitness odczuwa silne zmęczenie.

Jumping fitness efekty przed i po

Natomiast jednocześnie wyczuwalna jest poprawa samopoczucia, a także wiele spalonych kalorii. Zatem kiedy widać wyraźne efekty przed i po zwiększa się wówczas motywacja do dalszego treningu. Co ciekawe na trampolinie można wykonywać także ćwiczenia na brzuch. Są to między innymi podskoki wraz z ramionami wyciągniętymi przed siebie oraz jednoczesnym skrętem tułowia. Dodatkowe można wykonać tradycyjny trening w formie brzuszku na części elastycznej trampoliny. Możliwe są także pompki, deska, a także wiele innych ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha. Istotne jest jednak, aby podczas treningu kolana zawsze były delikatnie ugięte, a brzuch wciągnięty. Wówczas efekty będą najlepsze i najbardziej widoczne. Na początku trening na trampolinie może trwać tylko około 15 minut. Jest to dobry czas na zapoznanie się z specyfikacją trampoliny, a także nauczenie się podstawowych ćwiczeń. Bardzo efektywnym i ćwiczeniami wykonywanymi na trampolinie jest między innymi bieg w miejscu przy jednoczesnym podnoszeniu wysoko kolan, ale również bieg z uderzeniem stopami o pośladki, tradycyjny pajacyki, czy też z trening stacjonarny pośladków.

Warto przeczytać: Bungee fitness – co to jest i dla kogo?

Jumping fitness przeciwwskazania

Bardzo wysokie efekty przynosi jumping fitness przeciwwskazania dotyczą między innymi przewlekłych chorób. Jumping Fitness nie jest także odpowiednim wyborem dla osób które cierpią na nadwagę, dyskopatie, zaburzenia równowagi i koordynacji, posiadają endoprotezy, mają przewlekłe problemy ze stawami kolanowymi oraz skokowymi. Na Jumping Fitness nie powinny się decydować także osoby, które mają astmę lub inne choroby dotyczące układu oddechowego krótka intensywny trening mógłby wywołać w nich napad duszności lub inny nieoczekiwane zdarzenia. Przeciwwskazaniem do treningu Jumping Fitness są również choroby układu krążenia. Nie jest zalecane, aby z trampoliny korzystały kobiety w ciąży oraz kobiety po porodzie. Może być to także sport nieodpowiedni dla starszych osób, który cierpią na osteoporozę lub mają ogólnie zły stan zdrowia. Dodatkowo trampoliny powinny unikać osoby, które w ostatnim czasie przeszły urazy, złamania czy jakiekolwiek inne kontuzje. Natomiast w przypadku przewlekłych chorób stawów konieczna jest konsultacja z lekarzem w celu ustalenia zakresu ćwiczeń.